RAMAZANDA SAĞLIĞIN İLK KOŞULU SU

Maneviyatımızın en yüksek olduğu Ramazan ayında birçoğumuz dini vecibelerimizi yerine getirebilmek için oruç tutuyoruz. Uzun saatler aç kaldığımız bu günlerde ise sağlığımızı ve vücut direncimizi koruyabilmemiz her zamankinden daha da büyük önem arz ediyor.  Uzmanlar özellikle vücudun su ihtiyacını karşılayabilmek için oruca başlamadan bol su tüketilmesi gerektiğine dikkat çekiyor.

Ramazan ayında sağlıklı beslenme en önemli konulardan biri. Oruç ibadetini sağlıklı bir şekilde yerine getirebilmek için iftar ve sahurlarda doğru beslenmenin rolü büyük. İnsan metabolizması için faydalı olduğu birçok uzman tarafından dile getirilen oruç, bu süreçte yapılacak beslenme hataları ile maalesef kronik hastalıklara davetiye çıkarabiliyor. Bunun önüne geçmek için yapılacak olan il şey ise vücudun dehidrasyona uğramasını engellemek.

Hazırlık Önemli

Sadece ramazanda değil, ramazan öncesinde de bol su içerek vücudun oruca hazırlanması oldukça önemli. Vücudumuzun ön hazırlığını ne kadar iyi yaparsak Ramazan ayında yaşanan kronik baş ağrıları, halsizlik gibi konuların önüne geçmemiz, Ramazanı sağlıklı ve kolayca atlatmamız o kadar kolaylaşır. Ramazan hazırlığı çoğumuzun yaptığı gibi az yiyerek değil bol su içerek yapılmalıdır.

En Az İki Buçuk Litre

Ramazan ayında vücudun sıvı ihtiyacı daha da artmaktadır. Bu sebeple uzun süreli açlık sonrası gerekli olan sıvıyı yerine koyabilmek için iftar ile birlikte belirli aralıklarla gerekli olan su içimi büyük önem kazanır. Ramazan ayı boyunca günde en az 2,5 lt su tüketimi hem sindirim sisteminize hem de bağışıklık sisteminize yardımcı olur. Diğer bir püf noktası ise içeceğiniz suyun ısısı… Soğuk su midede kasılmalara yol açarak sindirimi zorlaştırdığından, hazımsızlığa neden olabilir. Bu nedenle ramazan ayı boyunca içilen suyun oda sıcaklığında olması vücudunuz için daha idealdir.

Çay- Kahve- Gazlı İçecekler Susuzluk için Bir Tercih Değildir

İftar Sahur aralığında her ne kadar Çay, kahve ve kola gibi içecekleri tüketmek hoşumuza gitse de içerisinde bulunan kafein kronik tüketildiğinde bağımlılık yaptığı gibi sindirim sorunlarına da yol açabiliyor. Ayrıca idrar söktürücü etkisi ile vücutta bulunan suyun böbreklerden atımını hızlandırarak su kayıplarına neden oluyor. Bu nedenle kafeini azaltmaya, onun yerine bol su tüketmeye gayret edin.